söndag 4 juli 2010

Naturens under...




Jag blev så glad ikväll när John skickade mig dessa underbara hästbilder på en mor och hennes nyfödda föl - en dag gammal...helt bedårande underbart vackra båda två...

Minns när jag var i 10 - 12 års ålder och jag och en kompis smög in i stallen på alla möjliga gårdar och jag satte mig hos hästarna och sjöng för dem...mest var det en tysk visa som jag absolut inte kunde vare sig texten, uttal eller hur det stavas men så här sjöng jag; "immer zon - zon immer vare så - daz frylich coming back - laf hafent bichen käck" ("ordagrant") och "höstregnet faller mot rutan igen..Tammy..Tammy..minns du mig än".. Oj vilka hästminnen dessa bilder föder fram... Varför det var just dessa sånger vet jag inte men hästarna gillade dem det är jag övertygad om för de stod så stilla och lyssnade..

En gång var det en ung kvinnlig ägare som haffade oss (när vi tagit oss in till en vacker ljusgrå häst) och undrade varför vi var i stallet - min kompis och jag...och vi utbrast.."för att vi älskar hästar".. "Ja det gör jag med och min skimmel är 30 år gammal så henne är jag rädd om..fick henne när jag var liten", sa hon och tänk..fast det gått över 50 år sedan så kan jag fortfarande se den vackra ljusgrå hästen framför mina ögon..märkligt det är med "minnesgarderoben" hjärnan - där det lagras...

Inga kommentarer: