fredag 16 juli 2010

Snacka om service!!







Den ungerska syrenen hade växt sig väldans stor och tog mycket plats. Under den har jag ju en rabatt där blommorna inte ser dagens ljus alls tydligen för de har inte kommit upp "bara" vintergröna och kärleksört - men såvitt jag vet ska där vara både liljor och flox och en massa annat som jag glömt..såg i alla fall liljekonvaljer där som blommade tidigare...

Nu hade i alla fall regnet slagit av en stor gren som hängde över all växtlighet och över den dignade en massa andra grenar tunga. Det tar emot att göra större arbeten när kroppen inte hänger med i muskulaturen som förr utan ger värk i kroppen både här och där och en sak som har börjat komma är värk i lederna...men nu blundade jag för det och tog sats och gjorde vad som måste göras..gallra!

Fram med verktygen och bara att börja knipa av de tunga grenarna först och så arbeta sig in i "djungeln". När detta äntligen var gjort så svettades jag sannerligen rejält och så var det bara att börja klippa till snyggare med häcksaxen och sedan ta fram krattan och få ut allt från uteplatsen. "Finputset" får jag göra en annan dag...jag får vara glad över det jag åstadkommit nu...

Vi har ju så bra att Öbo kommer (än) och tar bort trädgårdsavfallet bara vi lägger det utanför grinden och gräsrens mm i en korg vi fått av Öbo till det ändamålet.

Nu var jobbet gjort och jag gick in för att hämta kameran (älskar min blogg och att fota) och fotade sedan rishögen och där jag klippt rent..och så gick jag in och vände mig om och där kom Öbo och plockade bort allt ris..jajamensan det kan man kalla service!

Förhoppningsvis behöver jag inte ta någon starkare värktablett (Tiparol, som jag har på recept) för jag mår illa av den... men en Alvedon eller Ipren får duga ifall jag stelnar till. Närmast denna värk jag kan komma är fibromyalgi men läkarna har nämnt det men ej utrett mer än klämt på flera punkter på kroppen och sagt att det troligtvis är fibromyalgi (är väl för gammal)..usch nu tycker jag det kryper på hela kroppen så nu ska jag gå och duscha...

Inga kommentarer: