måndag 12 juli 2010

Totto - den sällskapssjuke katten...

En dag förra veckan när Jelena var hos mig så hörde jag henne börja skratta väldigt gott och jag gick och kollade vad det var för något som gjorde henne så glad. Vad jag fick se? Jo - Totto i en tom plastburk som jag brukar slänga kvitton, lappar mm i - innan jag sorterat dem...i den satt den slöa katten.

Jelena tyckte han var jätterolig som satt sig i plastburken. Jag skyndade mig att ta fram kameran och filma...men det var ingen risk att missa tillfället för Totto satt där och satt där och jag tog flera filmsnuttar innan minneskortet var fullt.

Den första filmen blev nog för lång och där skrattar vi och pratar så i filmsnutten efter försökte vi vara tysta även om det "kluckar" till i halsen på oss ibland... Den allra sista filmsnutten innan minneskortet la av ser man i alla fall att Totto tagit sig ur sin "sköna" sittplats och nu ligger på den...vilken tokig misse va? De är så olika som individer dessa underbara varelser....

Inga kommentarer: