tisdag 13 juli 2010

Äntligen kom regnet om än med dunder och brak...






Ena dagen olidligt kvalmigt och man känner sig dåsig och orkeslös...och så kommer regnet...det efterlängtade regnet...nu med dunder och brak när åskan slår ner både "här och där"..fast här regnade det som det skulle...massor..men blommor och blader höll...om än i halvliggande ställning en del.

Katterna höll sig också inne...men inte jag som blev bjuden på kinamat och en rejäl åktur utåt landet av Marie och barnbarnen Andreas och Malin. Vi hälsade på i en gård där det fanns små gulliga och ulliga fasankycklingar vilket jag nog kan säga att jag aldrig sett i mitt liv tidigare. Deras hund var nog lika förundrad som jag vad detta månne vara för kryp...söta till tusen är de i alla fall..och såg ut att må bra..varmt och gott och många kompisar att ty sig till...

Luften blev genast friskare och lättare att andas och när blixtarna slog rakt ner i backen var det allt skönt att sitta i bilen och känna sig trygg..värre var det nog för de hästar vi passerade men de såg riktigt lyckliga ut de med när regnet piskade bort bromsarna åt dem... Idag känns det riktigt bra och den vegetariska kinamaten var jättegod...Tack Marie för en fin dag!

Inga kommentarer: