söndag 11 juli 2010

Jag har siesta...


Nä nu är det för varmt att vara på uteplatsen. Känns som om luften - den mycket heta luften - står stilla (40 grader när solen ligger på). Skulle jag sätta mig där ute nu så fick jag nog värmeslag. Tifa och Aeris vägrar däremot att vara inne och ligger i buskarna...kanske är det mer svalka där...kanske man skulle krypa in under buskarna..nä skojar bara...två bordsfläktar går på högvarv härinne och det är bara soffan som hägrar nu..ska strax ta siesta..åhhh va skönt det ska bli.... Ute trivs dock körsbäret "Berit" och min lilla ros som jag planterade för några somrar sen och som inte ger sig vare sig det är hård vinter eller kokhett ute.. Jag älskar min uteplats men idag får den vara ifred (bara vattnat några blommor som säckat ihop).

Inga kommentarer: