onsdag 28 juli 2010

Andreas fyller 15 år idag...Grattis!

(Rex och Andreas när Andreas kom på min födelsedag för några år sedan)

(Andreas med mina hundar Nilsson och Rex)
Kan man tänka sig att mitt barnbarn Andreas fyller 15 år idag...oj vad tiden går! Så sitter man här och ska blogga om det enda barnbarnet som är kille och är så väldans snäll...När han var liten var han mycket hos mig men ju äldre dessa barnbarn blir så får de andra intressen och det får man sannerligen respektera..jag var ju likadan själv..ville bli "stor" och jobba och tjäna pengar och började redan som 15-åring att jobba som bokbud på Herman Anderssons Bokhandel i Karlstad men oj vad tungt det var att cykla omkring med böcker som skulle iväg till någon kund.. En dag ramlade jag med hela rasket och beslöt att byta jobb och sökte till Karlstads Mekaniska Werkstad och till deras kontorsskola och kom in. Där utbildade jag mig till kontorist...maskinskrivning är ju bra att kunna nu när man sitter här vid tangentbordet och skriver...

15 år...vilken härlig ålder med drömmar om framtiden, kärlek och ställen att resa till och ställen att bo på... Vi får se vad Andreas väljer...bara att hoppas att han får infria sina drömmar....och att han fortsätter att vara den store djurvän han är...farmors älskade "favvokille"!

Inga kommentarer: