onsdag 7 juli 2010

När tiden egentligen stannar..




Lyssnar på Karlavagnen och en präst (Hammar) pratar om kunna få förverkliga sina drömmar och så här blir man påmind om sina begränsade möjligheter till det...det känns ska jag säga... Mina möjligheter att få behålla mina fina tänder (ja okey var de i alla fall), min insatslägenhet i Lundby, som jag ägde själv och bott i under 23 år..upphörde i och med att jag blev utsatt för rena häxprocessen under många år...men jag kan inte annat än visa er hur jag såg ut på den "gamla goda tiden" - som man kan uttrycka det...
Bilden med midsommarkransen är från sommaren 1980 och hade i maj mött "honom". Bilden med den röda sjalen är under samma sommar. Bilden med den gröna klänningen är från min födelsedag 1981 och "han" lever gömd. Bilden i den blå rutiga skjortan är från 1983 och jag har fått vårt gemensamma barn...
Här kommer en kopia från en UC-förfrågan om min ekonomiska situation som visar att min ekonomi var fläckfri och att jag hade ett rent namn. Jag var mycket noga med min ekonomi och mina pengar! Dessutom var jag ju ensamstående mor till två barn vilket ytterliga förstärkte mitt ekonomiska sinnelag vilket jag inte ville äventyra. Lönen var den jag tjänade som sjukvårdsbiträde 100% inom Landstinget/Mellringeklinikerna.

Inga kommentarer: