tisdag 6 juli 2010

Ja se pengar är till bekymmer för fattig och för rik..



Gudrun Schyman eldar upp samma summa som jag skulle behöva för att bli skuldfri efter 25 år hos kronofogden...jag tror jag spyr.... I början på 80-talet började en mycket infekterad vårdnadsstrid (under 11 års processande) som orsakade mig oerhörda kostnader som "tappande part" och jag fick skulder upp över öronen som ännu inte är betalda och det har gått så många år...år ut år in tvingas jag kuva min längtan till frihet...till resor...till olika inköp...till att umgås socialt med folk - släkt och vänner - men framförallt kunna laga mina tänder som numera består av bara några fåtal...fast trasiga.. och tandvärk är "vardag".

Många, många politiker stöttade exmaken så han inte skulle behöva utvisas för det bankrån han gjort (grovt väpnat rån) som tyvärr inte stod markerat i hans panna när jag mötte honom.. Vårt gemensamma barn blev hållhaken från både exmaken, hans supportrar och myndigheter..men eftersom jag var av en annan åsikt än bara "tro" så byggde jag mina åsikter på fakta och den verklighet jag tvingades leva i och därför lämnade jag inte ut vårt gemensamma barn till umgänge med fadern..och då blev mitt och barnens vidare öde - ekonomisk ruin - som de fick uppleva hela uppväxten under dessa hemska år.

Finns så mycket otäckt att berätta om - hur folk bar sig åt och hur myndigheter bar sig åt men jag går inte in på det utan jag skriver på en bok som jag hoppas en gång blir färdig...min tro på samhället löstes upp till intet när jag blev varse det försåtliga system och mobbing som finns. Gör en människa skuldsatt så hon knappt klarar vardagen så knäcks hon... Jag lever på existensminimum sedan 25 år tillbaka...kan aldrig göra något utöver att i stort sett befinna mig här i bostaden, skogen och uteplatsen..för allting kostar.. En dröm är att kunna laga mina tänder...en dröm är att bli skuldfri...jag som inte hade en krona i skuld när jag träffade exmaken...vilket öde...var så stolt över mitt rena namn..jag är stolt över mig än för jag gav inte vika för lögner och förtal och förvrängningar och hot...och Gudrun Schyman eldar upp 100.000 kr bara för att demonstrera mot löneskillnader mellan män och kvinnor....fy fan...jag mår faktiskt illa...tror hon att nu jäklar blir karlarna rädda liksom de styrande så nu blir det jämlikt... Gudrun Schyman...du kunde ha skickat pengarna till Haiti med hälsningen att du hoppas att svenska män och kvinnor får lika lön...det hade uppmärksammats mer och gjort mer nytta... Jag känner sorg över detta lättsinne med pengar som vissa stilar sig med....För mig är sådana "offergåvor" bara en primitiv handling och ingenting annat..som ett hån mot alla urfattiga människor jorden runt som inte ens har rent vatten...ja jösses vilken lång lista jag kunde skriva här... Sedan verkar det som om Gudrun visar ett exempel på att kvinnor "inte kan" sköta pengar, som många män beskyller sina fruar för ...illa...

..(för att ni inte ska äcklas av mina dåliga tänder så tar jag en suddig bild där ni bara kan skönja eländet)...
och kära ni som läser detta..jag hade bara behövt drygt 80.000 kr av dessa 100.000 kr för att bli skild från Krfmn som jag "underhållit" i ett kvarts århundrade nu... En uppmaning till myndigheter: "Ge aldrig viten till en kämpande mor för ni vet aldrig vad hon vet och varit med om"!
Kolla bara mitt leende (med tänderna i behåll) på BB -1983 -när jag hade fått - genom "kejsarsnitt" min yngste son som kort efter blev hållhaken..jag var så lycklig över detta underverk liksom jag var över mina två tidigare söner..men illviljan mot mig och barnen spreds som pesten hos vissa politiker och myndighetsutövare och gjorde livet till ett livslångt helvete för oss...som aldrig tycks ta slut.. jag fick aldrig leva som en vanlig mor med alla de uppgifter som det för med sig utan jag fick ständigt uppleva rättsinstanserna och alla deras ständiga påhopp, utredningar och slappa tolkningar och ständiga tvivel om min person - jag som aldrig haft en betalningsanmärkning en gång eller ens gjort minsta lilla brott... (hänvisar också till mitt inlägg; Livet är hårt och inte rättvist!)

Inga kommentarer: