söndag 4 juli 2010

Vilken fin kväll det blev...





Först kom Jelena igår och ska stanna tills idag.. Mamma Louise och Adam och Jelena hade varit i Norrköping i dagarna tre och nu fick hon komma till farmor och imorgon ska hon till pappa för det är "pappaveckan".. och på datorn kommer ett mail från Facebook att en gammal vän sedan 32 år tillbaka (1978) sedan vi gick på Komvux hörde av sig (inget hört på senare år) och döm om min förvåning när min kompis Siv hörde av sig i telefonen på kvällskvisten och hade inget emot att "titta över"... Ungefär en vecka tidigare hade jag fått kort från henne från Italien där hon var på semester med hela sin familj. Det var sååå längesedan jag hört något från dessa vänner och jag har ju saknat dem så mycket..vi hade kul ihop i många år...

Men...innan dess så hörde en barndomsvän - Marita (sedan jag var tio år och bodde på Norrstrand i Karlstad och som jag aldrig tappat kontakten med) av sig per telefon...ja hon besökte mig 1974 när jag bodde med Lars här i Varberga innan jag flyttade till Vivalla...men sedan så har vi bara skickat kort och ringt varandra med långa mellanrum... och som sagt hon hörde också av sig igår...vilken dag...märkligt...tre vänner samma dag... när det är år emellan ibland...så kan det bli..

Siv hade med sig rosor till mig för att jag har fyllt år och den ska jag plantera ut på min kära uteplats idag...jag älskar rosor..hmm alla blommor... och Jelena satt så upptagen med att rita en massa teckningar till Björn, "min bästa pappa", som hon uttryckte det, ska få dem idag när han kommer och hämtar henne. Vad glad han ska bli. Ljusa, glada teckningar..ihopsatta till en liten mapp..och på framsidan har hon ritat ett hjärta med texten "I love dad"... samt texten som ska lyda..."min bästa pappa jag någonsin har haft" - förklarade hon. Hon föddes för alldeles för tidigt men kämpar på och tränar att skriva och läsa och går i specialklass där hon utvecklas i sin takt... Vi har flera "hemmagjorda" övningsböcker och vi leker skola ofta när hon är här...matte kan hon. Tack och lov för mina barnbarn!!

Inga kommentarer: