måndag 5 juli 2010

Delikatess för en lockespindel...

Kvalité kan man knappast tala om när jag filmar en fästing som satt fast under hakan på Tifa. Jag fick loss den utan att skada huvudet och där låg den sen på bordet- på rygg och vevade med sina ben.. äcklig och frånstötande och vilken tur att man inte är född till spindel för då hade denna "osmakliga" filur varit en delikatess och jag kanske har hetat "Helga Högben" fast själv föredrar jag namnet "Pappa Långben" på den trevliga "Lockespindeln Opiliones". Jag vet att det finns några härute och jag hoppas att jag hittar en sådan någon dag så ska jag fota den och lägga in en bild på den i efterhand...jag avskyr fästingar...verkligen a v s k y r !! Hade åtta fästingar på mig en sommar när jag jobbade på djurkyrkogården och två av dem gav mig borrelia...
så heja "Pappa Långben"...kom hit och ät vetja....det finns säkert mer godis här i gräset... Som om de nu har hört mig så har jag hittat flera lockespindlar på min uteplats och två av dem har jag nu fotat och lagt in i efterhand...

Inga kommentarer: