torsdag 29 juli 2010

Grattis Katalonien som förbjuder tjurfäktning!!

Katalonien har beslutat att förbjuda tjurfäktning från och med 2012 och äntligen kan detta djurplågeri som pågått sedan urminnes tider upphöra i denna del av Spanien. Har alltid tänkt att jag ej kan resa till Spanien (om jag skulle bli rik) men nu kan jag faktiskt tänka mig det redan 2012 och då till Katalonien. Aldrig jag skulle resa till Spanien under dessa hemska förhållanden som tjurarna har där. Men till Kataloninen...den lilla biten av Spanien - dit ska man nu kunna åka...underbart att djurvännerna har lyckats få stopp på barbariet med de stackars tjurarna som offer... Det finns så mycket vidrigt djurplågeri där djuren plågas till döds för människors nöje...va sjutton nu det finns för nöje med att se djur ha ett helvete innan de dör. I Japan "masserar" - ja bankar och slår de på kreaturen innan de slaktas för att de ska bli mörare...jag skulle aldrig besöka ett sånt land... Även om jag hade pengar och kunde resa så är mitt "utrymme" ganska begränsat för jag skulle aldrig må bra mentalt om jag reser i länder där djur plågas till förbannelse..så jag sitter väl här på min uteplats i protest mot alla hemskheter som begås mot alla dessa stackars djur...men till Katalonien kan man ju snart åka förstås och så finns det ju fler fantastiska länder där djur behandlas väl...eller..?

Inga kommentarer: