tisdag 27 juli 2010

Mitt "sommarprojekt" växer sakta fram...





I maj skrev jag ju om den höga och fd vackra cypressen som vinterns kyla tog och som jag sågade ner..ja stammarna fick vara kvar förstås för jag tyckte de var vackra och kunde användas till spaljé och nu är det ett faktum.. Jag har planterat en clematis "Nelly Moser" där och en Alpclematis (som hade självsått sig bland plattorna och skulle räddas).

En clematis till vill jag gärna ha och vi får se vad det blir...hade tänkt mig att ha en clematis som är tidigblommande (alpclematis) - en som blommar under juni/juli (Nelly Moser) och en som är höstblommande..ska kolla vad som finns när växterna reas ut.

Det är så lugnande att ha denna plats på jorden.. När jag står därute och häftar fast en vaxduk på mitt gamla trädgårdsbord så dansar en fjäril förbi och man blir så glad i sinnet...

Inga kommentarer: