torsdag 8 juli 2010

Jag fick ett svar från F! ..

Citat ur mailet från F!:
"Vi är ingen välgörenhetsorganisation, utan ett politiskt parti. De pengar som vi eldade upp hade vi fått från Tomas Mazetti och Per Eriksson på reklamkollektivet Studio Total, alltså deras privata pengar. Först hade de tänkt skänka pengarna till fattiga kvinnor. Men som en av de som gav pengarna sa, som är förbannad på att han som man tjäna mer för att han är just man: om jag delade ut de 100 000 kr varje fattig ensamstående mamma i Sverige, skulle de var och en inte ens få 50 öre.Villkoret för att få pengarna var just att de skulle användas på detta sätt för att visa hur djupt orättvist det är att kvinnor bara får 84% av mäns löner."
Slut citat.

Jag skickade nämligen ett mail till dem att jag tog illa vid mig av att 100.000 kr gick upp i rök och jag blev glad att de faktiskt orkade bry sig om "lilla mig" och svara. De fick antagligen massor och åter massor av mail från upprörda människor i vårt avlånga land...ja runt hela vår jord tycks det...både i positiva och negativa ordalag förmodar jag.

Jag uppskattar verkligen att ha fått ett svar överhuvudtaget för "tystnad" och "avslag" har gått vid min sida i så många år nu att jag faktiskt blev riktigt, riktigt glad över att F! svarade!

Min son John sa till mig när jag upprört ringde honom om "pengabränningen" att det finns folk som slösar massor av pengar på all möjlig skitreklam så i det här fallet gick ju de här reklampengarna till ett gott ändamål - jämlika löner mellan man och kvinna. "Det är ju knappt några pengar att tala om i dagens samhälle!", sa han. John trillade inte av pinnen så jag får väl klamra mig fast på "nedersta stegepinnen" där jag befinner mig och svälja förtreten och kämpa vidare med min skitekonomi och hoppas på bättre tider....och bättre tänder...jag kan inte hålla mig utan skickar med i denna blogg foto på mig samma dag jag gifte mig med "honom" hos Polisen i Örebro där han satt i förvar för utvisning (och även här finns en berättelse bakom hur äktenskapet kom till men lite ska jag nog spara till min bok).

På dessa foton kan man se att mina tänder fanns till min belåtenhet både uppe och nere i munnen. Vill bara att ni ska veta att jag hade blivit hunsad med så många gånger så jag hade komplex för mitt utseende och mina tänder var jag därför ganska stolt över och min mormor, som själv haft ett tufft liv som änka till fyra små barn och kämpat sig fram...låg mestadels tyst på långvården i Karlstad - men när jag till slut lyckades komma upp från Trollhättan där jag bodde som nygift med Lars - och besöka min mormor så utbrast hon med ett stort leende över hela sitt åldriga ansikte - "men vilka fina tänder hon har tösen" och hon såg så lycklig ut att jag log i en timme mot henne...sedan var besökstiden slut...

Björn min mellanson sa en gång "Flina med alla dina gaddar mamma och var stolt över vem du är..det är inte du som har orsakat dina trasiga tänder - det är de som förföljt dig och snackat skit om dig och orsakat dig dålig ekonomi"...

Inga kommentarer: