måndag 26 juli 2010

Vad gör man åt äckliga hundägare?




Jag har hund och min hund bajsar också men inte på cykelbanor eller framför andras uteplatser eller utanför någons grind utan i skogen. Jag förstår mig inte på denna respektlöshet som vissa hundägare har gentemot sina grannar och sina hundar - för det är ju hundarna som hatas än mer av hundhatarna. Det är inte hundens fel att den har en husse eller matte som inte orkar plocka upp skiten efter sin hund. Min Rex kan ibland göra inne på min uteplats men det är jag som plockar upp efter min hund - att sedan öppna grinden och få plocka upp efter andras hundar är sannerligen inte så trevligt.

Då detta har hänt många gånger så har jag bett Öbo om att de ska sätta upp skyltar om "rastning förbjuden" med text och bild för att inte missa de som ej kan svenska men jag fick beskedet att bekosta en sådan skylt själv. "Hyr dig fri"-slogan som Öbo hade gäller tydligen inte fast man hyr uteplatsen.

Ibland undrar jag om jag är utsatt för trakasserier för det har även hänt att någon har kastat in hundbajspåsar med "fyllning" på min uteplats vilket gör mig förbannad. Har även varit utsatt för att någon slängt kondomer på min uteplats och det hände flera gånger och det hängde - även de "fyllda" - på mina egna buskar inne på uteplatsen. Men då blev bovärden sur och gick runt och knackade dörr mm så de trakasserierna fick ett tvärt slut..fast så fick ju Öbo-personal komma hit till uteplatsen och plocka ner den använda "skyddsutrustningen" från buskarna...jag nådde inte upp till dem...fast på marken fick jag ta en plastpåse och plocka upp dem med..inte kul alls!

Under helgen klippte jag ner en stor buske på utsidan av min uteplats för att den buktade ut såpass att jag var rädd för att cyklister skulle krocka om sikten var dålig eller att någon skulle bli påkörd av cyklister eller moped som ibland kommer i hiskelig fart. Den rishögen låg i stort sett precis där hundskiten låg idag och rishögen har Öbos personal tagit bort nu på fm så den som rastat sin hund måste ha gjort det för någon timme sen bara..synd att man inte fick tag på den skitstöveln som var så respektlös mot mig...och sin hund..och andra som tvingades se skiten när de passerade... Kanske den nya hyresvärden "Västerstaden" kan få bukt med dessa respektlösa hundägare - man kan ju alltid hoppas!

Inga kommentarer: