lördag 3 juli 2010

Vattnat kökssidan...





Nu har jag suttit en timme minst ute på en stol och vattnat på kökssidan...tänkte försöka rensa upp där nu...det går lite trögt när både krafter och ekonomi sinar... Jag har en hel del planer för cypressens stammar som står där och gapar tomma nu och jag ska rensa upp bland plattorna och i rabatten..men...en ogräsrot i taget så blir det nog bra till slut... En plastsäck bräder från en lagerhylla som stått ute och ruttnat med tiden ska till Mellringe Avfallsstation ...med tiden... Den säcken kan man bara inte slänga in i en bil och ta med sig för risken finns att det finns massor av korsspindlar - stora som små - för om det är något det finns gott om här i Varberga så är det korsspindlar och trädgårdssnäckor..mina tre krukor med Dahlialökar har blivit rensade av dessa trädgårdssnäckor/sniglar..ja två..en kämpar än..ska lägga ut kaffesump och sätta en plastflaska över som skydd..fanns ett tips om kaffesump på internet när jag googlade...
(i min lilla, lilla värld av blommor..gör jag så gott jag kan med mina växter)

Inga kommentarer: