söndag 13 juni 2010

Varför så yvig svans Aeris?

Aeris - min svarta katt - stod i altanens dörröppning och jamade upprört så jag gick dit och fick se en kattkille utanför trappen men när jag stack fram min nuna så gick han sakta och stelt iväg...tyvärr hann jag bara ta en bild på denna fina kille...han är så likt min barndoms Prins som jag älskade som ett barn och min moster Gunborg kallade mig ofta för "kattmamman" vilket jag tog som en väldigt fin komplimang...tror denna misse bor i det andra huskvarteret som Öbo ska sälja..

För säkerhets skull så kollade jag på Örebro katthems hemsida ifall denna misse saknas. Deras hemsida är något som jag alltid kollar om jag ser en katt som jag inte sett förut osv...det gör ont i en när man ser hur många katter som ej ännu hittat hem eller hittats av ägaren död eller levande.

Under min tid som aktiv i den föreningen som har hand om djurkyrkogården åkte jag och hämtade döda och påkörda katter några gånger och ibland hittade jag ägaren och ibland inte och då begravde jag dem men inte utan att dokumentera så eventuell ägare skulle kunna identifiera sin katt och slippa leva i ovisshet vilket är hemskt att aldrig veta vad som hänt sin lille älskling..så ni som kör på - om den avlider - eller ser en påkörd katt..fota gärna och hör av er till polisen och katthemsföreningar - det finns ju flera stycken - så kanske någon ägare får veta sin katts öde för ni ska veta att det är inte alla ägare som slänger ut sina katter utan letar förtvivlat natt och dag efter sina djur...


(efter regn kommer solsken sägs det men jag säger då kommer gräset..oj, vad det växer...och dags att skaka av dörrmattan..utan den fick jag in allt grus när jag springer ut och in från baksidan men nu stannar det på mattan mestadels..)

Inga kommentarer: