måndag 14 juni 2010

Ingen bladpersilja...




Ibland blir man glatt överraskad som i min blomlåda där jag brukar så persilja eller gräslök osv men i år har det ännu inte hänt men där växer i alla fall gräslök i ena hörnan och i andra har denna lilla blomma självsått sig... Förra året kom det några små blad men jag minns ingen blomma och jag trodde det var någon livskraftig bladpersilja som försökte överleva...nu kollade jag lite extra på denna växt som tycks ha växt en decimeter på några dagar och jag blev sannerligen överraskad för där stod den med böjt huvud och såg lite förlägen ut...men kära världen är det en Gingko Bilboa stod jag och funderade och så medan jag gick till datorn för att kolla över internet så slog det mig att jag kunde kolla på "Akleja"...bara så där...och då kom det upp en bild på "Akleja Nora Barlow" och visst är det väl en sådan..så nu får jag vara väldigt försiktig när jag naturligtvis ska plantera om den i rabatten...men så länge den blommar så får den stå där och böja sitt vackra huvud...och jag ska följa den i sommar... (förra året tog jag en bit blad och bet i det men fy inte smakade det persilja inte så jag spottade ut biten direkt). Visst är det bra med internet...snabba svar!

Inga kommentarer: