måndag 14 juni 2010

Gamla ting och saker man minns..



Läste i NA (Nerikes Allehanda) vår lokaltidning om ett reportage hemma hos en Örebrotjej som är otroligt duktig med inredning och dyl och älskar gamla prylar..vilket jag också gör...suck...skulle kunna fylla ett helt hus med nostalgiprylar och roliga saker... Denna duktiga tjej har egen bloggsida och den kan jag varmt rekommendera.. http://vackeribrunt.blogspot.com/ själv är jag inne på den sidan lite då och då när jag känner mig lite deppig och blir så glad och pigg av den. Känns som denna tjej lever min dröm för just så hade jag önskat att kunna ha det...ett eget hus osv... Loppis är ju en passion hos mig men ack så frustrerande när man saknar det viktigaste..pengar..minns en gång för många år sedan när jag var med en väninna på auktion och de ropade ut en låda med härliga gamla prylar och jag hörde mig själv ropa fast jag hade rätt tomt i plånboken "20 kr", vrålade jag till och auktionsutroparen slog direkt och himmel och pannkaka om jag hade skrikit någon högre summa då hade jag fått skämmas..men nu fick jag en "fyndlåda" verkligen...bl.a en gammal ljuslykta som jag älskar... För mig är det inte viktigt att det är dyra prylar utan det ska vara prylar som säger mig något och jag har själv en hylla med gamla ting i köket...tavlan ovanför hyllan har Maj målat i sin ungdom och jag älskar den och hon gav den till mig i julklapp en gång i tiden när jag bodde i Lundby. För mig representerar den "barndom", "landet" och "djur" och "frihet". Ja ni kan ju själva se vad prylarna på min hylla visar...och den kan jag glo på varje dag när jag sitter vid köksbordet..

(ett exempel..den svartvita blomkrukan har min yngste son Micke målat till mig när han var liten grabb)

Inga kommentarer: