fredag 11 juni 2010

Sommarlov...och födelsedagsfirande...




Så har Jelena också sommarlov och slutade nu trean. Sång och musik fick barnen framföra och de sånger som sjöngs var bl.a. "Idas sommarvisa", "Det ska va gött å leva", "Fyra bugg och en cocacola" mfl. Barnen fick sitta på stolar framför anhöriga och sjunga..lite blyga blev de allt...men det var så rörande som det alltid är på skolavslutningar... Det började med regn och slutade så fint. Sedan blev jag också firad hemma hos familjen Björn med fika och tårta och sång eftersom det var min födelsedag idag. Anette hade gjort den allra godaste gräddtårta dekorerad med björnbär och jag fick ännu en fin dag med mina älskade nära och kära... Dessvärre så tog minnet slut ganska fort i kameran eftersom jag filmade sångerna i skolan och det blev bara några få enskilda bilder från avslutningen... Adam och Louise kom ju också till Jelenas skolavslutning och Adam bar på en kasse som Jelena ivrigt överräckte inför alla föräldrar och barn inne i skolan.. Hon ville så gärna säga "grattis" och ge mig en kram så det fick bli inför publik...hon blir så glad när hon får ge mig en present och på bilden ser ni den..fröpåsen fick jag av henne hemma hos Björn och hon har själv valt den så nu är det bäst att skynda sig att så rabattblommor..vilken fin födelsedag och vilken fin sommar det ska bli...och fina kläder fick jag av Björn och Anette..kläder som jag passar i med min storlek...leggings och en långärmad top (halsbandet fick jag av min kompis Kerstin M en gång för längesen när jag bodde i Lundby och som jag fortfarande gillar..?...tvetydigt?...inte alls..gillar både kompis och halsband)

Inga kommentarer: