måndag 28 juni 2010

Morgonstund har guld i mun...det började i lugn och ro...






Satt ute på altan väldigt tidigt nu på morgonen och drack kaffe och hade levande ljus och Rex myste i gräset liksom katterna Tifa och Aeris... Jag hade fått låna Björns bil för jag ville så gärna ha en bokhylla för 19 kr som Ikea rear ut..var där igår men de var slut redan på förmiddagen....men nu så var jag ute i tid och det ska jag berätta om i nästa inlägg...nu är jag ännu i Varberga och myser... Nu satt jag här med min kamera och tittade upp mot himlen...den blå himlen och lyckades fota en svala högt mot skyn...mina katter busade och Rex rullade sig i gräset och rent av grymtade och det var frid...men vid 08-tiden ungefär så började jag göra mig i ordning för jag skulle passa på att åka till Mellringe avfallsstation och slänga gamla utbrunna glödlampor, min trasig microvågsugn som stått så länge samt en trasig kaffebryggare...bäst att passa på när man har bil...och det blev gjort...sedan bar det av mot familjen John för jag skulle hämta upp mitt barnbarn Andreas som lovat följa med och hjälpa mig lyfta eventuella hyllor om jag lyckades få tag på några...Björn skulle ha tre och jag två eller tre själv samt barnbarnet Lina en hylla...19 kr är ju inga pengar för en hel hylla som annars kostar 169 kr i ordinarie pris...hoppas nu på tur...

Inga kommentarer: