onsdag 16 juni 2010

Djurens rätt...Minkaela...och pälsdjursuppfödning..



Idag kom det ett mail från Djurens rätt..de tackade mig för att jag varit med på namninsamlingen - jag och över 100.000 människor till som har samma åsikt beträffande detta djurplågeri - STOPPA PÄLSDJURSUPPFÖDNING! - det behövs inte i vår moderna tid. Vi klarar oss utan djurens pälsar! Vackrast i päls är djuren själva - levande och rörliga i frihet!

Nu borde vi väl vara så pass upplysta att vi kan gå från "grottstadiet" och in i modern tid och släppa detta primitiva synsätt om djuren att de är till för oss och våra kläder. Nej det är de inte!

Alla som känner mig vet att jag slutade att äta kött och fisk i protest mot alla djurförsök och djurfabriker och uppfödningar och övergick till att bli lakto-ovo-vegetarian för 42 år sedan. Jag var ung och klok och har inte ångrat det en sekund! Det är aldrig för sent att börja bry sig om de försvarslösa!

I brevet tackas jag för att jag skrev mitt namn på protestlistan - det är ju jag som ska tacka de kämpande på Djurens rätt för viljan, orken och synen på ett värdefullt och levande liv i det här fallet pälsdjuren och deras rätt till frihet. Tacka dem för kampen att stoppa pälsdjursuppfödning! Som "maskot" har de en mink som kallas "Minkaela" och jag blev rörd över att det finns så fina människor som bryr sig. Jag skrev och frågade om jag fick en bild att lägga ut och självklart - som att djuren ska få leva i naturligt tillstånd - så fick jag en bild på "Minkaela" vilket jag önskade. "Minkaela" står där beredd att lämna över alla namnlistorna...(läs mer om det i bifogade brev)..

Jag lägger ut bilden på min blogg med förhoppning om att någon av er som läser detta skänker ett bidrag till Djurens rätt som inte ger upp kampen för djuren men behöver stöd både ekonomiskt och handlingskraftigt så som att sprida kunskap vidare för djuren skull om deras onaturliga och plågsamma leverne och död. Jag skulle bli så glad om ni bryr er...som jag sagt tidigare så har jag ringa ekonomi...annars så...det här är mitt bidrag för jag kan inte göra så mycket mer...bara att hoppas att det är någon som läser detta vill ge sitt stöd till Djurens rätt. Ni hittar alla adresser på deras webbsida...sök på internet eller titta lite närmare i brevet som jag bifogar i bloggen...kram alla goa djurvänner därute i periferin! (klicka två gånger på bilderna så blir de större)

Inga kommentarer: