fredag 4 juni 2010

Nej till minkfarmar!! Nej till djurplågeri!!






Lördagen den 29 maj demonstrerade en hel del ungdomar mot länets sista minkfarm i hopp om att den ska uppmärksammas och läggas ner. Det är djurplågeri att hålla minkar i bur och det är helt onödigt i dessa tider där vi kan använda oss av syntetiska material i våra kläder mm. Det är en föråldrad metod att använda pälsdjur anser jag och en avskyvärd inställning till djuren. Själv blev jag vegetarian 1968 i och med att jag allt mer insåg att jag måste ta ställning för djurens bästa eftersom det var hemska och plågsamma djurförsök, djurtransporter och annan djurhållning på den tiden och - store tid - det fortsätter än idag! Jag kan ju ha rent samvete men kan ändå inte slappna av så länge människan behandlar djuren som ting utan känslor när vi vet att djuren lider och känner smärta, sorg och rädsla mm precis som vi... Människor måste ta ställning och försöka påverka makthavarna att göra vad som göras kan för våra djur. Hönsen har ju fått det bättre och hästarna får inte stå ensamma i hagarna eller stallet så visst går det framåt men ack så trögt!!

Djurrättsalliansens ungdomar ger hopp för framtiden och man blir både rörd och varm i hjärtat över deras agerande för de stackars minkarna i Skyberga utanför Kumla - måtte de orka att kämpa och inte ge upp. Jag skänker dem en varm och go kram och tanke! Heder åt dessa unga som kan känna empati för försvarslösa djur! I två timmar stod de i en tyst demonstration och visade sin medkänsla för de djur som lever i burar utan möjlighet till den frihet de är skapta till...

Inga kommentarer: