tisdag 1 juni 2010

Nu är huset snart sålt...

Jag känner stor sorg och oro inför försäljningen men nu är det klart vem som ska köpa det och om allt går i lås för Öbo så får den nye ägaren från Göteborg tillgång till husen 1 september. Man känner sig som en inventarie, som följer med i köpet ja som en pryl som kan bytas ut ifall nya ägaren så vill eller om nye ägaren ändrar förhållanden genom dyra reparationer eller gör om till bostadsrätter..ja man är en människa som alla andra och känner naturligtvis stor oro inför att bli såld som en värdelös reavara som inte behöver respekteras trots att man en gång skrev kontrakt med Örebrobostäder AB och ingen annan.. Och brått ska det vara och ske innan valet trots att 10.000-tusentals personer protesterat mot försäljningen....Hade jag blivit förvarnad om försäljningen innan jag tackade nej till behövlig reparation på grund av att jag då får en välkommen hyresrabatt i januari så man får lite andrum ekonomiskt i tillvaron - så hade jag tackat ja istället och fått reparerat. Har aldrig reparerat på grund av ekonomiska skäl. Jag känner mig lurad för nu kommer jag antagligen att få bekosta allt själv till en skyhög kostnad vilket jag inte har...så många tankar och så många ledsamma känslor i min själ...

Inga kommentarer: