måndag 7 juni 2010

Ship to Gaza....igen...

Det var nio fredsaktivister som dödades - inte 10 och inte 17 - utan det var nio människor som kom med förnödenheter åt Gazas instängda folk. Nu visar Israel hur soldaterna som bordade skeppet blev angripna när de hivades ombord likt "ninjasoldater" i en aktionfilm. Sedan kommer det som jag anser är uselt - Israels förklaring - och det är att nio människor dödades (mördades) för att soldaterna blev angripna. Ingen israelisk soldat med k-pistar mm dödades dock men de som dödades var människor som kom med fredliga avsikter och förnödenheter...då blir jag så illa berörd att likt en psykopat så skyller Israel på fredsfolket trots att de blev "ockuperade" av soldater från Israel på internationellt vatten. Undrar hur man själv skulle reagera om det dräller ner fullt beväpnade svartklädda soldater i mörkret och bordar den båt jag befinner mig på...kanske skulle jag också slå i panik med stolar eller nåt..vapen fanns det ju inte att ta till. Det är skrämmande iskallt av Israel att skylla på offren - de som fick sätta livet till och aldrig får chans att uppleva vare sig fred eller frihet i Gaza...Mina tankar går till deras anhöriga...

Jag är själv pacifist och avskyr våld, hot, skvaller och förtal och folk som mobbar...Att kasta bort tid och ork på ondska istället för omsorg och omtanke om sin nästa....
Jag önskar oss en fredlig jord!

Förslaget, som Frankrike uttalat sig om, är ju kanonbra och det är att EU ska hålla koll på skepp och kust utanför Gaza istället för Israels olagliga blockad...hoppas nu Israel nappar på förslaget!

Inga kommentarer: