onsdag 16 juni 2010

Otur eller klantigt?



Att tidigt på morgonen sätta igång och städa kryddhyllan ska man nog akta sig för...det har sina risker... Har nu varit vaken och gått morgonrundan med vovven och känner mig "pigg som en mört" och får för mig att nu ska kryddhyllan städas..(varför just nu?). Bäst att passa på medan kroppen tillåter och fram med pallen, en borste och en trasa och när jag plockat ur hyllan så sätter jag igång och sprayar, borstar och torkar (dumma trasa) och vinglar till lite på pallen och trasan råkar stöta emot en liten pryl - en souvenir - som min mor köpt på någon resa - en liten korg med en vackert målad blomma på (kan förstå att hon fastnade för den - den är så söt) och trasan sveper också ner en "kryddkock" som även den går till "minnenas himmel"... Här bemödar man sig att vara så tyst och inte störa någon granne och så smäller det till när prylarna åker i golvet...bäst att ta en paus och invänta bättre balans och tid....om en timme eller två...tar en kopp te och en ostmacka under tiden... (John kom förbi med färdigbredda tekakor - 5 st - igår kväll, som Marie hade brett och lagt på ost - gulliga dem)
Klart! Så blev kryddhyllan städad till slut...

Inga kommentarer: