söndag 13 juni 2010

Cirka 2000 kor dör om året av ölburkar...




Vilken fasansfull siffra! 2000 kor dör om året av ölburkar som omdömeslösa personer slänger på åkrarna...vilka skitstövlar! Klart man inte ska slänga i naturen. Burkarna ska man panta och inte lämna efter sig så människor och djur skadas! När bönderna slår gräset och lagrar till hö så smulas burkarna sönder och de flisor som blir kvar i höet tuggar sen kossorna i sig och deras magar skadas så illa så de blir sjuka och plågas så de måste avlivas eller hinner dö av inre skador...visst blir man ledsen och förtvivlad när man får höra om detta..kan inte vissa personer visa hänsyn till djur och natur och ta med sig sina burkar till affären och panta dem... Inte ens i min kära Varbergaskog får det vara rent. Idag när Rex och jag tog en promenad så fann jag denna burk inne i skogen och vad gör den där? Hade inget att ta den i men får väl ta med en påse och rensa därinne...jag brukar plocka med mig glasbitar och annat skräp som kan skada djuren om de trampar på dem och idag tog jag med mig en bit av en parfymflaska (?) i glas vars botten var vänd uppåt och sylvassa kanter sträckte sig upp mot himlen och det glittrade i växtligheten så det var därför jag uppmärksammade det...illa om Rex trampat på det...Skärpning alla skräpmarodörer!!

(Kan ni se skatan som likt en säkerhetsvakt bevakade oss så vi inte kom för nära de som befann sig på marken? Synd att man inte kan träna dem att bevaka nedskräparna och skrika som sjutton när någon slänger skräp i naturen och illa är det när hundägarna slänger bajspåsar i skogen istället för att ta dem med sig och kasta i de hundlatriner som är utsatta just för det ändamålet för plasten förruttnar inte)

Kossebilden har Birgitta Järnkvist tagit (kons id-märkning dold) och de tre skogsbilderna har jag tagit med min lilla digitalkamera...

Inga kommentarer: