söndag 20 juni 2010

Åhh vilken härlig dag!!


Vilken fin dag det blev igår...Victorias och Daniels bröllop, som berörde en väldeliga genom så äkta kärlek! Så ringer det på dörren och då kommer John med hela sin familj och lastar på mig presenter redan i hallen och jag blev lite förvirrad må jag säga...jag visste att de skulle komma för jag bad dem ordna en dag som passar dem alla och det blev den 19:e...men inte visste jag att de skulle ha presenter med sig. Hade ju varit hemma hos dem den 10:e och käkat tårta mm så nog kände jag mig redan då firad. Men glad blev jag. Mina presenter ser ni på bilden där även en telefon ingår så nu äntligen har jag en väl fungerande telefon..den gamla har nog gjort sitt snart nu (ettan hakar upp sig och fungerar inte alls ibland)!

På fredag kväll förberedde jag käket tills denna "stora" dag och Björn (trots bruten tå) hjälpte mig efter sitt jobb att storhandla både åt mig själv och för en gångs skull kunna bjuda på lite käk när barn och barnbarn kommer... Jelena var redan hos mig...

Jag har aldrig lagat tacos förut men det var det de ville ha sa de när jag frågade dem om vad de ville käka hos mig. Jag stekte köttfärs och hade i kryddor och såsen (!!?) som skulle serveras vid sidan om men inte sjutton visste jag det... Quorn (veg. "köttfärs") till Malin och mig för hon är också vegetarian numera.. och jag tror det gick att äta..fast en del egenhändiga såser som jag gjorde saltade jag nog för mycket... Den roliga kossan fick jag av Lina och Emil (kolla spenarna) och ljusen från Malin. Andreas vet mitt intresse för trädgård så av honom fick jag en trädgårdstidning och choklad (mums) och av John o Marie - en bärbar telefon! Lyxigt värre igår alltså!

Trevligt var det och rörd blev man av sina anhörigas omtanke och rörd blev man när de sa "ja" till varann "de kungliga" och av de sånger och tal som hölls...suck...vilka underbara söner jag har och vilka underbara barn och barnbarn och "svärdöttrar"...jag uppskattar dem verkligen!! Men ve och fasa...jag hade så trevligt så jag glömde att ta fram kameran och fota...

Inga kommentarer: