onsdag 11 augusti 2010

Underbara barnbarn...



Mina underbara barnbarn Malin och Andreas fick för sig att cykla till farmor och bjuda på fika. Sagt och gjort fast de bor på andra sidan stan. De kom och vi satte oss på de "nya" trädgårdsmöblerna och skulle precis fika...ja då började det duggregna. Jag har ju ett litet parasoll men det räckte ju inte till och då kom jag på att jag faktiskt hade ett litet bordsparasoll inne så jag stack in efter det och vi hann inte sitta där många minuter förrän en geting envist och irriterat störde oss och surrade olycksbådande runt våra huvuden och till slut gjorde den och det alltmer tilltagande regnet att vi gick in i stället.

Medan vi satt i vardagsrummet så "öppnade sig himlens alla slussar" för det började störtregna och åska och mina kära barnbarn fann för gott att cykla hem igen i störtregnet. Men de stannade i alla fall i flera timmar och det var jättemysigt. Man är så glad att de finns och kommer till farmor..älskade barnbarn...och fikat var gott... (det syns inte på bilderna men det ösregnade faktiskt men de tappra ungdomarna trotsade regnet och trampade iväg)

Inga kommentarer: