måndag 9 augusti 2010

Djurrättsalliansen...igen!! De är fantastiska!

Outtröttligt kämpar dessa djurvänner vidare för de stackars lidande djuren och NÄR ska de få lön för sin kamp för djurens rätt till en plågfri tillvaro - en rätt till frihet och en rätt till sitt eget skinn..ja så undrar man och förvånas att det fortsätter detta djurplågeri hos djuruppfödare - är det inte svinuppfödning så är det minkarna som lagen - den tandlösa lagen tycks det - inte skyddar djuren. VAD HAR VI LAGEN TILL??? Skäms inte regeringen och de som format lagarna när sådana här avslöjanden om missbruk och djurplågeri sker? Skäms inte polisen som inte lyckas avslöja vad några aktiva medlemmar i en djurrättsallians lyckas med?

Polisen måste tydligen få mer resurser att bekämpa djurplågeri av alla de slag! Jag beundrar denna djurrättsallians och dess medlemmar som aktivt gör något. "Vi andra" djurvänner sitter hemma i sofforna och litar på lag och polis och länsveterinärer..allt medan djuren lider något så förskräckligt som filmerna avslöjar. Ve och fasa vad jag mår dåligt över att de stackars djuren plågas! Jag satt i soffan och grät.

1968
slutade jag äta kött i protest mot djurfabrikerna och den plågsamma behandling slaktdjuren har både i transporter och i slakterierna. Jag får höra än idag om hur plågsamt djuren fortfarande har det i vårt land så inget tycks ha förändrats sedan 1968. Samma hemska djurplågeri fortgår - år efter år efter år... HUR FÅR DET SKE??? När ska människan bli god och respektera andra varelser på vår jord? När ska jag få uppleva en lag som fungerar för de stackars försvarslösa djuren? Hinns det med medan jag lever tro..frågan är befogad...

Inga kommentarer: