måndag 23 augusti 2010

Avfallsåtervinning - grovsopor...


Det är svårt med grovsopor att få den till återvinningscentralen om man inte har bil och om det är större sopor - släp - men så säger John igår.."du har ju våran bil så kör iväg dem"...jamen det är väl klart jag gör..sagt och gjort och nu har jag varit vid Mellringe återvinningsstation med flera säckar grovsopor som stått och irriterat mig hela sommaren - gjort på en halvtimme...åhhh va skönt! När jag kom dit med säckarna så blev en skitilsken geting förälskad i mina svarta säckar och cirkulerade runt dem och mitt ansikte så till slut blåste jag på honom (henne?) och då flög den nästan in i min mun.. fick använda ny taktik och helt enkelt strunta i den och då gick det bättre.

Och nu ska jag duscha och åka till John o Marie med bilen och tacka för lånet för Marie ska ha bilen nu och så hoppas jag naturligtvis jag får en fika innan jag återvänder hem...

Det blev inget med att åka och lämna bilen för Marie ringde och var genomförkyld - jättedålig kände hon sig så hon blev hemma från jobbet. Däremot så kunde jag köra Malin till tandläkaren och göra ett besök på Myrorna där jag faktiskt inhandlade ett par höstskor som var så himla goa på fötterna att jag bara inte kunde släppa dem. 175 kr. Jag behöver dem!

Malin och jag passade på att åka till Majs grav och kolla att det var fint där..ja det var rätt ok. Sen körde jag hem Malin och fick åter ta bilen hem. Stackars Marie låg till sängs och såg så dålig ut. När skolorna börjar då brukar folk bli rejält snuviga...krya på dig Marie....tycker synd om dig....

Inga kommentarer: