måndag 30 augusti 2010

Allt för vänsterhänta. Vänsterhäntas dag den 13 augusti...

Tänkte skriva lite igen om "Allt för vänsterhänta" (har ju redan grattat dem tidigare) eftersom jag nu har fått de saker jag skickat efter till mitt barnbarn. Hon blev så lycklig över skrivstilsboken och pennorna och konservöppnaren att hon direkt satte igång att träna och idag sa min son att hon tagit med sig materialet till skolan för hon tyckte det var så roligt att använda skrivstilsboken och den fina blå Yoropen-pennan som hon direkt gillade.

Vad glad man blir av att man kan bidra med något som är utvecklande och lättanvänt. Synd bara att inte sådant fanns tillgängligt redan när min son var liten men hans dotter kan nu få de medel som underlättar i tillvaron.

För er som ännu inte upptäckt denna internetbutik så är det ju bara att googla på min rubrik "Allt för vänsterhänta" så blir man snabbt varse ett utbud man inte hade en aning om tidigare. Man blir ju glad när det dyker upp sådana här möjligheter och man undrar om inte skolorna kan införskaffa material till vänsterhänta barn..nu vet jag inte om de gör det men för mitt barnbarn har inget sådant funnits i alla fall. Hoppas Jelena får kul med skrivandet nu...och att öppna konservburkar..och att materialet inte kommer bort i skolan förstås...så´nt händer ju tyvärr ibland.

Inga kommentarer: