lördag 7 augusti 2010

Trädgårdsmöbelns betydelse...







För någon vecka sedan ringde John och sa att jag skulle börja kolla efter trädgårdsmöbler..de två stolar och ett litet bord jag haft tidigare ger inget utrymme för "socialt umgänge" med "gäster och grilla", som alla gör nu för tiden. "Kommer vi allihop kan vi ju inte få plats därute", sa John och jag kom att tänka på min inköpta grill som stått oanvänd i två år.. kanske dags att börja använda den..

Jag började kolla på Blocket och i reklamblad och lite varstans i annonser...men nej det var dyra grejer detta med trädgårdsmöbler. Jag chansade och svarade och försökte pruta på en annons på Blocket vars trädgårdsmöbler verkade okey men för dyra.. "Nu får du väl försöka få tag på möbler", sa sonen i torsdags morgon och jag gick till datorn och kollade på Blocket och DÄR fanns det sådana möbler jag ville ha. Vita trämöbler (målade förstås) men med dynor..en soffa+bord+två stolar+en låda till dynor för 1.500 kr och jag ringde direkt och sa att vi köper dem och kommer ikväll och "där satt den"...affären blev av!

På kvällen kom John och Andreas med hela härligheten. Dynorna var jättefina och snälla John och Marie betalade möblerna och jag avbetalar till dem - såååå snällt av dem!! Tyvärr kom regnet på natten men mitt lilla parasoll skyddade en liten bit och där låg Tifa och där ligger Tifa...och där sitter Tifa för hon ääääääälskar sin nya plats på jorden och den koll hon kan hålla på livet runt om..på vem som kommer ut och in av oss i familjen och på fåglarna runt om och andra katter osv...Hon kommer in och äter och snabbt ut igen.... Jag ska "snygga till" och ställa om lite grejer därute och så fort solen börjar skina ska jag också inta en "favoritplats" därute - i rejäla möbler och vad skönt det ska bli. Äntligen kunna luta sig bakåt och njuta av fågelsång och insektssurr och mjuka, goá katter som spinner av glädje och trivsel med tillvaron...sommaren är inte slut än...som tur är!

Inga kommentarer: