onsdag 4 augusti 2010

Början till en "evighetsmaskin" eller...








Jelena - mitt barnbarn - har sommarlov och tid att vara hos mig och då ska man ju syssla med något och nu "uppfinner" hon och inte bara det - en trasig fläkt dissikeras och en kastrull fixade hon det lösa handtaget på..outtröttlig skruvade hon i flera timmar och en sockerkaka vispade hon ihop...fikade och skruvade nästan samtidigt - ett "fönstersmycke" skapade hon också ...och hon själv tyckte dagen varit "jätterolig"..skönt att höra för en farmor...

Vad gjorde man själv som barn? Då fanns inga trasiga bordsfläktar att skruva isär men baka kunde man ju alltid hjälpa till med.. mest var man väl ute skulle jag tro..vet att vi barn fick ta in kompisar och jag och min bästa kompis Marita "lekte häst" med stolar som vi ställde på rad med skynke på och så var hästen "sadlad" och bara sätta iväg i galopp.. och så var vi ju mycket i Svinbäcksskogen och sprang omkring där samt badade ofta vid Kroppkärrssjön i Karlstad - men ingen av dessa platser finns väl längre kvar..bebyggelsen har tagit över... Tråkigt hade vi nog aldrig...och så hade man alltid djuren (hund och katt)...

Inga kommentarer: