lördag 30 oktober 2010

Vad glad jag blev!

Björn körde hit Jelena till mig nu på lördagsmorgon för hon ville var hos mig och det är ju glädjande nog - men för att ytterligare "förgylla dagen" för mig så håller Jelena fram en bukett blommor till mig och så får jag höra att jag är en "toppenfarmor och toppenmamma"! Wow! Jag blev naturligtvis väldigt rörd över denna omtanke. Båda såg så gulliga ut när jag fick blommor och en kram. Kära hjärtanes - barna och barnbarna är det finaste som finns på Tellus! Denna spontana värme jag oftast får av "de mina" ger så mycket positiv energi i tillvaron!

Tänk om alla kunde trigga ner lite i alla dessa krigsländer och i alla dessa misshandelsfamiljer och ge en omtanke till sina nära och kära och gärna till de som har en lite tuffare tillvaro i livet så blev nog världen en mycket härligare och drägligare plats att leva på.

Idag vill någon ha en kram och ett värmande ord - mat och vatten - lugn och ro - så jag ska ge en liten peng till Världens barn idag som tack för att jag fått mina söner och barnbarn...

Inga kommentarer: