måndag 4 oktober 2010

Djurens Dag - Världsdjurskyddsdagen den 4 oktober!

Det här kortet tillsammans med flera andra kort (ex Panda) fick jag när jag en gång på 70-talet gick med i föreningen Nordiska Samfundet Mot Plågsamma Djurförsök med Ellen Börtz i spetsen.. Jag tycker det säger oerhört mycket än idag för djurens väl och ve och vill gärna visa det för er. Många har redan sett det och många har det säkert bevarat bland sina minnen i en byrålåda och FLV använde bilden till sina hedersmedlemmar vilken jag också blev utnämnd till på årsmötet 2004.

Hedersmedlem blev jag bland annat för ett gediget jobb med att uppdatera medlemsregistret, indela FL i olika områden vilket underlättade plats- och nummerplaceringar, planera och ge ut medlemstidningen, ordna minnesplatser för gamla gravstenar, fixa sponsorer och ordna med plats+sten+staty på Bambina samt för att jag hade så fina söner och barnbarn som också engagerade sig i djurkyrkogården Franciskuslunden.
Tack vare människor som uppskattade min insats fick jag livslusten åter och kände att jag dög något till igen efter 11-års förtal i ett vårdnadsärende som knäckte mitt självförtroende och skadade mig och mina barn samt anhöriga något oerhört för all framtid genom att mina möjligheter att vara "enbart mamma" och jobba och utbilda mig inom psykiatrin med äldre människor - ett arbete jag älskade - trasades sönder av hänsynslösa människor, som verkade finna ett nöje i att smutskasta mig och även mina barn i ett mycket infekterat vårdnadsärende, som jag från insatta personer som kände mig och barnen ex skola, dagis, bvc, mfl bara hade goda vitsord ifrån - men supportrarna till min motpart ville blanda sig i civilmålet och drev det nästan som sitt eget! Så går en "häxprocess" till och så tog den åter fart när jag var med i föreningen FLV - men så fanns det också folk från förra "processen" med i denna förening...tyvärr... och så fick jag ännu en gång ett helvete...
Men så finns det illvilliga människor som inte drar sig för att bedriva en "häxprocess". Jag anser det borde vara olagligt! Och en sådan blev jag utsatt för i denna förening. Det otäckaste är nog när "vänner" visar sig vara fiender när det till slut uppdagas. Minns sången med Mikis Teodorakis "...du har en vän hans leende kan gömma en kniv..". Vilka ynkliga människor! En dag som denna minns jag..det sköljer över mig...smärtsamt...

Inga kommentarer: