lördag 9 oktober 2010

Mellan helvete och glädje så är min katt dement!

Här får man höra om en enorm miljökatastrof i Ungern - som förmodligen sprider sig över Europa om de inte lyckas få stopp på giftsörjan så den inte sprider sig vidare i vattendragen. Man häpnar över hur dessa giftmassor - denna giftslam hanterats - ligger i en damm som naturligtvis brister till slut. Jämmer och elände vilken miljöförstöring! Har ingen reagerat förrän nu när det är försent? Byar som evakueras och människor, husdjur och miljö dör...usch vad tragiskt!

Så får man glädjande besked från de instängda vid gruvan i Chile att nu har borren nått fram. Vilken lycka! Undrar hur de mår mentalt de stackars männen - och de anhöriga...Hoppas de klarar sig bra från hemska trauman i framtiden.

Så till min älskade katt Kajsa som förmodligen börjar bli dement. Hon kan sova så gott och när hon vaknar så skriker hon på mat och lockar på övriga katter och hund (Rex kommer lycklig som den mattokige hund han är). OM det passar med tiden så får de mat..och Kajsa käkar lite och går och lägger sig och är sååå förnöjd med vad hon åtstadkommit för att efter en stund somna och vakna och så lockar hon igen.."mat, mat kom får ni mat".. Detta småätande hon håller på med är riktigt påfrestande ibland - speciellt om det är min egen sovtid..men hon är förlåten det lilla livet som jag älskar så mycket. En annan specialité hon har är att hoppa på mig när hon tycker att jag ska vakna...och om jag inte gör det så börjar hon springa rakt över sängen med hiskelig fart och då måste jag gå upp för då är jag klarvaken och kan inte somna om...men Kajsa är nöjd!

Inga kommentarer: