söndag 3 oktober 2010

Älgar - dessa underbara och vackra djur!

Visst är naturen både vacker och grym. Dessa vackra djur - älgarna - ska nu skjutas ute i skog och mark och jag minns från tidiga barnaår ett foto på min bror Tage som var med vår far ute på älgjakt tillsammans med övriga jaktlaget. Kanske är han fem år och en riktig lintott, som står mitt ibland döda älgar som jaktlaget dragit ihop i en stor hög och mitt ibland dem står min bror Tage och käkar på en korvmacka och ser så lycklig ut. Egentligen en makaber bild men min bror förstår nog inte det "tragiska" i det hela så fotot blir väldigt rörande. Tyvärr har jag inte fotot i min ägo så jag kan inte visa det men jag själv glömmer det aldrig - det finns kopierad i min hjärna.. Jag ömmar väldeliga för dessa skogens underbara djur och håller tummarna för att jägarna inte ska träffa på dem..sådan är jag...

Min käre son John har filmat ett möte vid Rockesholm med älgar och filmen har jag fått lov att lägga ut på min bloggsida. Kolla vilka vackra ögon dessa älgar har och vilka ögonfransar..wow....Filmen och bildspel finns på hans nyhetssida Nyhetsmedia.se

Inga kommentarer: