torsdag 14 oktober 2010

Frisk luft och äppelplockning!

(Här har jag redan börjat plocka ur väskan/kassen och skölja, skala och frysa in)
Idag - denna blåsiga men soliga höstdag - så åkte jag och Marie ut på landet och plockade äpplen! Kaffe hade vi med oss...fattas bara annat! Fick hela "dra-maten" full. I den hade jag en kasse men den fylldes till råge och mer ändå. Nu ska jag skala och frysa in äppelbitar och imorgon ska jag göra äppelkaka och så blir det ju mos så klart. Jag tycker det är synd att många slänger sina äpplen när de är så nyttiga och man kan göra så mycket med dem. Pajer, kakor, bullar, mos mm är väl vad jag ska försöka åstadkomma de närmaste dagarna... Vilken sorts äpple det är har jag ingen aning om men jag vet att jag ätit dessa i min ljuva ungdom och älskade dem..de är jättegoda så nöjd är jag!

Inga kommentarer: