fredag 28 maj 2010

Örebro Katthem vädjar om hjälp!

För en tid sedan blev jag tipsad om att det finns en sjuk och mager och ev skabbsmittad katt som tog sig plågsamt fram i närheten av skroten och någon tegelfabrik/byggnad (Hallsberg) och slog larm till Örebro Katthem som genast agerade och åkte dit och hittade katten och inte bara den. Det visade sig att det är 4-5 katter som blivit dumpade där och de var i ett förfärligt skick. Som djurvän känner man sig så maktlös när man inte kan komma med någon adekvat hjälp till de små liven. De behöver omgående veterinärhjälp!

Min ynka hjälp var att larma Örebro Katthem och via deras hemsida försöka nå barmhärtiga djurvänner som kunde hjälpa till att få katterna bedömda av veterinär och eventuell behandling eller avlivning om de plågas av sjukdom... Vore jag rik så skulle jag köpa dem en lada någonstans där de kunde få ett värdigt liv efter veterinärbehandling och vård. Självklart skulle de också få tillsyn..helst av mig som bor där också på gården....det är väl en utopi men verkligheten är påtaglig för dessa katter som behöver akut hjälp...NU!

Fy sjutton för människor som överger sina djur! Kastrera alla katter istället för att bara slänga ut dem så de föder hejvilt ute i det fria och blir till en plåga i naturen och sig själva. Tamkatter klarar oftast inte livet övergiven av människan utan dör under stort lidande. Tro mig jag vet för jag har tagit hand om hemlösa och döende katter som överlevt med god vård...

Nu har jag kastat ut denna vädjan för katterna om akut vård, som ÖK kämpar för och hoppas någon hittar denna sida och kan medverka till ett bättre liv..."djungeltelegrafen" med budskap om hjälp åt dessa katter är nu ute i cybervärlden... (står om dessa katter på Örebro Katthems hemsida i Gästboken)

Inga kommentarer: