måndag 17 maj 2010

När nöden är som störst är hjälpen som närmast!





Jag har det allt ganska bra ändå - speciellt en dag som denna! Här sitter jag hungrig och tålmodig och inväntar morgondagen när Jelenas mor Louise ringer och säger att de ska komma med käk - milde himmel - vad glad jag blev och är.. Två kassar med mat..Quornfärs och wokgrönsaker, olja, kaffe, ris, makaroner, soppor och såser..wow..vilken lycka! Jag har ett socialt kontaktnät av "mina" ungdomar men jag skulle önska att det vore tvärtom (ja inte att de hade det knapert i tillvaron men kunde få en gåva då och då av mig och att jag kunde bjuda dem på middag osv - ni förstår va?) Och vänliga är de så man blir varm i hjärteroten! Nu har jag tillrett en god middag och druckit ett halvt glas rödvin och ska ta mig en kopp kaffe och njuta av välbehag framför TVn... och "de mina" finns i mitt hjärta som förhoppningsvis ska slå några år till av vinet... Tack mina änglar...

Tänk så förslavad jag har blivit efter allt förtal jag tvingats utstå samt upplevt under livet så jag inte ens vågar ta mig ett glas vin. Jag har varit en riktig torris på det området..bara vid speciella sammanhang har jag tackat ja till ett glas vin. Jag har inte heller tyckt det varit gott. Detta ska nu både Björn och Anette och Louise och Adam råda bot på för i julas fick jag en flaska körsbärsvin i julklapp av min son o sambo och idag fick jag en flaska sydafrikansk rödvin av Louise och Adam. Varför? Jo för nu ska de ha fart på tanten! Överallt kan man läsa hur röda vinet hyllas med sina antioxidanter som är toppen för ögonen, hjärtat, kärlen och benen gubevars så inte allt detta åldras. Nu börjar en föryngringskur på mig - med vinets hjälp att intas med måtta vill jag tillägga! Snart fyller jag år och spar då det sydafrikanska vinet tills dess. Och då ska jag minnas sången "Free Nelson Mandela" när jag smakar på det vinet. Nelson Mandela satt ju fängslad för sina politiska åsikter i 27 år och blev sedan landets president. Han är en hjälte i mina ögon - och andras!
Resveratol
ska visst det verksamma ämnet heta och som provats på möss så kan de så ska väl jag kunna också. Nu får tiden vara över när jag lever i förtryck av gamla lögner om min person! Idag skålar jag för Norge också..måtte de ha väldigt moro där i grannlandet denna dag!!

Inga kommentarer: