tisdag 11 maj 2010

Ett monster?? Nä bara Rex ...



På vår tidiga morgonpromenad så tog jag med mig kameran - man vet aldrig om det dyker upp några rådjur.. Rex fotade jag där han glatt gick omkring och efter 5 bilder så tog batteriet slut. Väl hemma kollade jag bilderna och fick till min förvåning se Rex som "varulv"..växten som ser ut att hänga ur munnen är närmare mig än min vovve...ett skott från något som ska bli en buske förmodar jag och blixten hade jag glömt att stänga av...var nog inte riktigt vaken än.

Varje dag numera så blockerar andra hundägare vägen mot skogen så jag får ta omvägar och inget att gnälla över för alla har rätt till vår härliga skog. Problemet är Rex för han låter som en brandsiren när han möter andra hundar men han skulle inte klara av en fajt med alla dessa "kamphundar" som invaderat området. Vad jag märkt är att det har blivit väldigt mycket hundar (stora hundar) här i området för i många år har jag kunnat kliva iväg på dessa tidiga morgonpromenader utan att möta någon nästan...vi har varit bortskämda min vovve och jag.. och så har folk fått sova utan att väckas av Rex utdragna hälsningstjut. Han är nog den snällaste hunden i Varberga!

Inga kommentarer: