söndag 16 maj 2010

Livet är hårt och inte rättvist!





Så här dagarna innan jag får min sjukpension så är det riktigt, riktigt illa med ekonomin och jag får leva - inte på vatten och bröd - men dock av vetemjöl och vatten som jag rör ihop och steker en pannkaka av - utan ägg. Ibland händer det att jag inte ens har min strumamedicin eller den för högt blodtryck..då är jag lite rädd att det ska gå åt skogen faktiskt. Men det går och man känner sig som en "Robinson" i sin lilla värld här i Varberga - en riktig överlevare.. Så här är det varje månad år ut och år in i nu 25 år sedan Krfm började göra införsel på först min lön sedan på min sjukpenning och sedan på min sjukpension. För "sjuk" blev jag ju till slut - utbränd och en jä..la värk i kroppen.. men det finns hopp om livet och om boken jag skriver för snart är den klar (tror jag). Jag har skrivit och skrivit och nog ska jag väl kunna ge ut en bok som alla andra amatörer har gjort. Någon författare är jag ju inte men dock en människa med erfarenhet från rättsrötan i vårt land.
Min bloggsida är ingen beskrivning av sagor utan min verklighet så därför lämnar jag ut mig så här - för det är väl verkligheten ni vill läsa om.. Snart är det den 18:e och utbetalning från FK och jag kommer att bli lika glad och fira, som norrmännen, som firar dagen innan - 17 maj - min pensionsdag smäller lika högt som deras nationaldag...så är jag lycklig i några dagar... fast kronofogden har nyligen höjt några hundra.. hur skulle de klara sig utan mig - kan man fråga sig..hahaaa!!

Inga kommentarer: