måndag 3 maj 2010

En vanlig arbetsdag vid myrstacken Öby kulle -del 2






Igår skickade John över några bilder på myror vid Öby kulle och vi pratade om hur strävsamma de är och drar sitt strå till stacken och alla tycks ha en uppgift och vara behövd.. och vi pratar i telefonen och kollar samtidigt på bilderna över internet och lägger till lite kommentarer här och där och jag funderar på att göra en liten bildserie av dessa foton. Ibland slumpas det sig märkligt för just när jag sitter här idag och kollar på dessa bilder så hör jag samtidigt på radion och programmet "Kulturspaning" och ett upprop som har gjorts om bland annat bildkonstnärernas situation om hur svårt det är med inkomster som kommer ojämnt och om obekväma arbetstider mm och jag rekommenderar varmt alla att lyssna på detta igen - P4Örebro/Kulturspaning. Trettio olika kulturutövare i länet har intervjuats och sagt sitt om situationen för frilansare mm.
Jag är ju bortskämd med att få fantastiska fotobilder av min egen son John och av min vän Birgitta Järnkvist och enligt mig så platsar de sannerligen under epitetet - bildkonstnärer. Här kommer en liten bildserie om en myrstack - som får representera sammanhållning och att vi alla behövs!

Inga kommentarer: