tisdag 25 maj 2010

Nu är cypressens dagar räknade...



Ja nu regnar det som bara den och jag stirrar på cypressen och tar sats med min grenknipsare och går ut och med bestämd hand och en konstig känsla i hjärtat (har ju haft den några år) börjar jag ta ner cypressen gren efter gren och när nästan halva busken är gjord så ger sig ryggen tillkänna. Det gör så förbaskat ont i korsryggen så jag får ge upp och gå in och ta en värktablett för att kanske kunna göra ett nytt försök om en timme ungefär...det ser illa ut med busken så där avklädd men vad kan man göra när "en kvinna måste göra vad en kvinna måste göra" - ja det är väl inte bara männen som kan använda det uttrycket... Jag fick en allt svagare rygg när jag jobbade inom vården och som ensamstående mamma var man ju tvungen att göra tunga jobb hemma också med allt vad det innebär..tvätta mattor, klippa gräs osv.. och ryggen fick väl sitt när man gick gravid 9 mån x 3 ggr.. och jag är ju ingen sit-ups människa så ryggen är rätt klen nu...jämmer och elände...

Jorå alltid finns det de som har det värre och just idag får man höra om de fredsälskande människorna som förbjuds att med sina skepp ta sig till Gaza och hjälpa palestinierna för tydligen anser Israel att de ska svältas ihjäl eller till underkastelse under ett enormt lidande. Man kokar inombords! Varför denna fullständiga avsaknad av empati för ett folk som har lika stor rätt att leva som något annat? Hoppas Israel blir mer vänliga ju mer båtarna närmar sig med förnödenheter! Vilken jord vi lever på - tillsammans....

Inga kommentarer: