måndag 16 maj 2011

Snickeriverkstad i bostaden...

Vaknade inatt exakt 2.23 av att någon i trapphuset började hamra och detta har hänt så många gånger förr. Sista tiden har det varit ganska så lugnt men nu började det igen. Vaknar man hastigt ur ljuva sömnen så förblir man vaken och ligger där och lyssnar till slag efter slag..jag fattar inte att det finns så hänsynslösa grannar - totalt likgiltig för sina medmänniskor. Dessvärre vet jag inte vem det är för jag vill inte gå ut i trapphuset på natten och "lyssna dörr"... Vad jag däremot undrar om är att det kan ju inte vara "ombyggnad" i bostaden - utan det måste vara någon som tillverkar något...men vad? Tydligen så viktigt att det är värt att störa sina grannar.. Hammarslagen är inte våldsamma utan mer som om någon slår i små nubb/spik eller liknande..om och om igen...bank, bank, bank...

Störningsjouren? Nej, för jag fick besked en gång att om man kallar ut dem och de inget hör så får man betala en kostnad till dem - då de anser att det är "oförrättat ärende". Inte hinner de hit för att lyssna då det pågår under så kort tid - en halvtimme till en timme ungefär..så det finns nog inget att göra...

Inga kommentarer: