söndag 8 maj 2011

Att anlägga en rabatt..




Vi har ju alltid fått ställa ut gren- o gräs- o lövavfall vi som bor på nedre botten och har uteplats men nu har jag i alla fall inget hört från Västerstaden än och grannar har ju liksom jag ställt ut korgarna och lagt grenar i hög..för så har vi blivit instruerade av Öbo. Så har nu det sett ut i ett par veckors tid hos mig och andra.. Idag tog jag tipset jag fick via TV häromdagen av Gunnel Carlsson (hon i Gröna rum ni vet) och så har jag under hela dagen bitvis byggt upp en liten rabatt i en hörna som är urtrist och behöver piggas upp! Där ska snart växa blommor till min stora fröjd..det är jag övertygad om... Nästa steg är att lägga på mer jord och sen så sommarblommor eller annat..vi får se vad det blir med tiden...våren har ju nyss kommit så det är ingen panik...än...

Inga kommentarer: