tisdag 31 maj 2011

Rykten. Boken och Kungen.

Kungen och boken och rykten...usch ja..vilket elände! Tänk hur olika vi är vi människor ändå.. en del frossar i lögner och förtal och smutskastningar om allt och alla och en del vill veta "sanningen" om andras privatliv och gräver och förföljer och kan aldrig få nog av blaskigheter! Vad glad jag är att jag inte har dessa behov. Mitt eget liv blev ju i stort sett förstört just av sådana människor. Vad kungen har haft för sig bryr jag mig inte ett smack om utan tycker det är en privatsak mellan honom och hans familj. Hela systemet är ju käpprakt åt skogen med kvinnosynen osv och det är den ena skandalen efter den andra som "kändisar" har och som avslöjas av journalister och annat folk som vill tjäna pengar på andras privatliv... Den dagen karlarna inte dreglar när de ser en lättklädd kvinna hoppas jag inte är så långt borta! Se bara på badstränderna där topless är alltmer vanligt och ingen bryr sig. Jämlikhet kan man börja att pränta in i barnen och att respektera varandra så kanske det snart inte finns någon sensationshysteri om några år...vad fint det skulle vara. Människor som bryr sig om varandra och hälsan och kärleken och inte fylla, fester och hångel och inte om skvaller, förtal och lögner...

Vi har ju skapat vår monarki och då får vi väl avsluta den också och låta folk leva fritt och inte som livegna och bevakade steg för steg...usch vilket hemskt jobb... Jag blir själv väldigt illa till mods när jag ser eller hör någon börja insinuera något och inte visar i klartext vad det handlar om utan bara ska väcka sensation... usch och tvi vale säger jag! Jag har fullt upp med mina egna problem..

(Bilden är från Kvarntorpshögen och är fotad av John Hall. Däruppe finns dessa statyer till beskådande för alla som vill - "Karyatid" och "Makt"av Rickard Brixel)

Inga kommentarer: