tisdag 3 maj 2011

Hagelskur och "farliga fågelskådare"..



Usch vilket väder..kallt och hagelskurar och blåst..inget roligt alls. Roligt däremot tycks en mycket farlig individ för fåglarna ha. Tottos lookalike-misse sitter och trycker helt koncentrerad på småfåglarnas bad..måtte ingen pippi hamna i den missens gap. Totto själv ligger varmt och gott och vilar i fönstret helt ovetande om "kopian" därute som ska komma lite senare och som faktiskt har kommit hit två dagar i rad nu (som jag uppmärksammat)..

En svartvit misse och en stor helsvart söker sig också till min uteplats. Jag tror inte det är för mina kattflickors skull utan för den fridfulla platsen som min uteplats faktiskt är. Mycket grönska och många blommor och så fågelbaden förstås..hmm..men det verkar som om fåglarna håller koll på pälsdjuren..

Hos mig är det bara Aeris - min svarta katt - som följer med mig ut ibland men hon vill inte så gärna vara därute nu när Rex inte längre finns som sällskap. Tifa har tydligen helt lagt av att vilja gå ut och det är jag bara glad för!

Inga kommentarer: