tisdag 17 maj 2011

En "händelserik" dag....




Först plockade jag en massa trädgårdssnäckor på morgonen som hotade käka upp mina kejsarkronor. I ett försök att rädda dessa stackars blommor plockade jag som bara attan.. sedan gick jag till skogen med dem för att direkt ha ihjäl dem klarar jag inte..suck..för blödig... I skogen har de en "andra chans" men där finns dessa koltrastar jag saknar hos mig..de älskar ju sniglar och trädgårdssnäckor...

Så kom mitt älskade barnbarn Jelena några timmar på besök medan mamma Louise och Adam hade annat att sköta...Det var så trevligt att ha henne hos mig..

Sedan kom det folk som klippte gräset och rensade på utsidan så det blev så fint härutanför och min syrenhäck stod så vacker utmed cykelbanan..och jag kände mig så stolt och glad över hur fin den är. Glad blev jag också över hur fint dessa jobbare gjorde i området..(tack till dem och till Västerstaden)..

Och nu kom regnet..det efterlängtade regnet och växterna får släcka törsten...

Inga kommentarer: