onsdag 1 september 2010

Tomaten "Dansk export" lever än...


Ja nog lever den och har gett små gröna tomater som inte hann med att bli röda för det är för kallt ute och regnar ofta. Hade jag haft ett växthus hade det nog blivit andra bullar av..jag menar tomater... men det går att använda dessa också i matlagning..men först får de en chans att bli lite rödare inne nu. Det var roligt att testa om gamla frön från 1996 klarade att gro. Nu vet åtminstone jag att det kan de...

Vasen har Maj målat och jag tyckte det var synd att den skulle kastas efter hennes död så den tog jag till mitt hjärta..hon var så kreativ och konstnärlig och den målade flaskan tycker jag är så dekorativ och riktigt vacker med solrosor i. Nu känns det som höst och de tre solrosor som var något så när fina fick följa med in och lysa upp min tillvaro härinne...

Inga kommentarer: